Az új trend mindenképpen sikerre van ítélve, hiszen az emberek könnyebben tudnak azonosulni azokkal, akik hasonló cipőben járnak, mint ők . Tehát nem szuper emberek motiválják őket, hanem azok akik ugyanazokkal a problémákkal küzdenek, de ugyanúgy azellen küzdenek: egészségtelen táplálkozás, lustaság ,mozgás teljes hiánya.
Ahogy fokozatosan belemerültünk a témába, úgy találtunk egyre több olyan oldalt vagy trend követőt, akiket érdemes lenne bemutatnunk, viszont előbb szeretnék az alapokat lefektetni.
Először is határozzunk meg pár definíciót pl. BBG girls, BBG , átváltozás/átváltozás, motiváló közösség.
- BBG: nagyon sok mindennek lehet a rövidítése pl. Best Be Going, The Bikini Body Training Guide, Beautiful Baby Girl, Bikini Body Guide. Az utolsó verziót használjuk az alapértelmezett rövidítés feloldásnak. Azaz Kayla Itsines által megálmodott 12 hetes edzésprogramot és a hozzá kapcsolódó támogatói csoportot.
- BBG girsl: hasonló cipőben járó nők csoportja, akik az előbb említett Bikini Body Guide edzéstervet használják és csatlakoztak a mozgalomhoz. A mozgalomhoz, amelyik az életmódváltással küzdő nőket támogatja. A közösség támogatásában rejlő erő segítségével sokkal könnyebben tudják elérni céljaikat, mint önállóan.
- Átváltozás/átalakulás: az életmód megváltozásával a megjelenésük, a testük és a kedélyállapotuk is átváltozik. Egyre bátrabban néznek a tükörbe és ennek köszönhetően a magabiztosságuk is folyamatosan nő, így az élet minden területén jobban teljesítenek.
- Motiváló közösség: az a csoport, akik pont ugyanabban a cipőben járnak és így pontosan tudják, hogy egy nehéz perióduson hogyan tudják átsegíteni egymást.
Összefoglalva: hiába egy szuper ember példáját követik (aki ugyanúgy kezdte, mint sokan, átlagosként) nem őt tekintik igazi példaképnek, hanem a hozzájuk hasonlóan gondolkodókat, akik ugyanúgy egyedül küzdenek az egészségükért. A mozgalom ki tudta zárni az egyedüli küzdelmet és helyette támogató csoportként működik, ezzel is megkönnyítve a sikerhez való út megtételét.
Hogy jönnek képbe az influencerek?
A legtöbb, saját átváltozását dokumentáló véleményvezér sokáig nem tört nagy babérokra, egyszerűen megosztotta az eredményeit, hogy azokkal támogassa a sorstársait. Ahogy haladt a célja felé egyre többen és többen kezdték el követni őket és egy idő után már ők maguk is felfogták, hogy fontos részét képezik a közösségnek. Így fordult a helyzet és már nem csak magukért posztoltak és készítettek új videókat, hanem a követőtábor igényeit is kiszolgálják.
A modell működik, hiszen egyre többen és többen változnak át a BGG segítségével és ennek a sikernek az a következménye, hogy folyamatosan növekszik az új követők száma globálisan.
Miért jó ez a véleményvezérnek?
Ahogy a növekedik a követőtábor úgy lesz privát átalakulásból véleményvezér valaki és ennek megfelelően az oldal fókusza is átkerül az influencerről az őt követőkre, akik száma így még gyorsabban fog növekedni. És ahogy folyamatosan növekszik az ismertsége úgy találják meg a releváns márkák egy-egy ajánlattal. Itt döntheti el, hogy üzleti alapokra tér át vagy továbbra is csak hobbi marad az egészséges életmód. A döntés nem fekete és fehér, mert megmaradhat a függetlenség is és profitálhat is az őt felkereső cégekből.
Miért jó ez a BGG-t most kezdőknek?
Nem kell egyedül megküzdeniük saját magukkal, hanem választhatnak úgymond „edzőpartnert”, aki hasonló stádiumban jár, de akár a világ másik felén is élhet. Motivációgyűjtéshez és példakép választáshoz nagyon jó alapot ad BBG Community. Továbbá mivel a csoportból már biztos volt, aki hasonlót tapasztalt, így minden nehézségre működő megoldásokat kaphat.
Mi a konklúzió?
Egyedül nehéz, másokkal könnyű. Még könnyebb, ha a többiek is pont ugyanazért küzdenek és közösen minden nehézségen könnyedén átsegítenek.
Tanács: mindig keress hasonló érdeklődésűeket vagy ugyanolyan problémával küzdőket, mert társaságban minden nehézségen könnyebb túljutni.