Kik azok a gasztrobloggerek?

Sokat gondolkoztunk rajta, hogy hogyan is fogjunk hozzá a gasztrobloggerek megszólításához. Kik ők egyáltalán? Alapvetően két féle gasztrobloggert különítettünk el: kritikus és alkotó. A kritikus éttermeket jár és teszteli az étlapot valamilyen szisztéma szerin pl. burgerek, rántotthús, csülök stb. Az alkotók maguk válogatják össze az alapanyagokat, akár több helyről, majd ezekből készítenek mesés ételkülönlegességeket. A közös pont az étel, valamint az, hogy mindkét gasztroblogger típus alaposan dokumentálja a munkáját.

Kerestük a fogalom pontos definícióját, de sajnos nem találtuk.

Így a következő pár mondatdban foglaltuk össze a jelenséget:

„A gastroblogger / gasztroblogger egy olyan személy, aki saját maga készíti vagy vendéglátó egységben rendeli meg az általa választott ételt. A folyamatot szisztematikusan dokumentálva megosztja a blogján vagy YouTube csatornáján (további platformok lehetnek: pinterest, instagram, facebook oldal stb.), így követőket gyűjtve alakítja ki a saját kis közösségét. A gasztrobloggerek és követőik szimbiózisban élnek: tippeket, tanácsokat osztanak meg; javasolnak éttermeket, ételeket; folyamatosan várják és követelik az újabb bejegyzéseket.”

Találtunk egy tematikus listát gasztroblogokról, így a következő bejegyzésünkben ezekből fogunk bemutatni 5-et, a TOP5-öt méghozzá.

Abból a feltevésből indultunk ki, hogy az a gasztroblogger, aki valamilyen módon kapcsolatba kerül az étellel és a folyamatot dokumentálja.

Folyamatok:

  • bevásárlás, főzés, étel elfogyasztása és a bejegyzés megírás
  • étterem kiválasztása, választás az étlapból, az étel elfogyasztása és a bejegyzés megírása
  • hivatalos szakácsként folyamatosan dokumentálja a napi folyamatokat, mint egy valóságshowban
  • művészi ételkülönlegességeket állít elő pl. dinnyéből farag szobrokat

Úgy gondoltuk, hogy ahhoz, hogy valaki gastroblogger legyen nem szükséges az ételt megenni, sőt még az is belefér, ha az étel csupán a művészet egy érdekes megnyilvánulása.

De miért szentelünk ekkora figyelmet az ételeknek és a gasztrobloggereknek?

Az ember évezredekig csupán azért evett, hogy túléljen. Ma, viszont már lehetősége van élvezetből enni. Nagyon sokaknak hobbi az evés és vannak olyanok is, akiknek az étel elkészítése, elfogyasztása az élet értelme. Az emberek nem csak enni szeretnek, hanem nézni is. Nézni azt ahogy mások esznek vagy ahogy mások főznek, sütnek.

Egészséges, laktató vagy szép – válassz kettőt!

Az étel körül hatalmas a felhajtás, mert nem mindegy hogy mit eszünk és hogyan. Vannak olyanok akik érzékenyek az egyes összetevőkre, vannak olyanok, akik tudatosan kerülik az egyes ételfajtákat és vannak olyanok is, akik csak azt eszik, amit szeretnek, nem törődve azzal, hogy egészséges vagy sem.

Az emberek már nem csak a TV-ből és újságokból tájékozódhatnak

Az új – mihez képest – platformok, mint a blogok, vlogok, instagram és pinterest fiókok, valamint a facebook oldalak sok esetben jobb nézettséggel/olvasottsággal bírnak, mint a nyomtatott sajtó nagyjai vagy a kereskedelmi tv adók. Az internet térnyerésével és a technika fejlődésével bárki készíthet jó minőségű képeket és videókat a főzés folyamatáról. Az elkészült nyersanyagokból (kép, videó, hanganyag), akár otthon is pár óra alatt élvezetes tartalom készíthető, amelyek a közösségi oldalakon pár óra alatt több ezer emberhez érhetnek el.

A legnagyobb probléma: nem tudják kihasználni a népszerűséget

A legnagyobb gasztrobloggereken kívül nagyon sok tehetséges szorul háttérbe, akik még nem tudnak profitálni a követőbázisukból. Nekik megoldás a Postuse rendszere, amely összeköti a véleményvezéreket a cégekkel. A követők számától függően szolgáltatás, termék vagy fizetés is jár egy sikeresen megjelenített szponzorált posztért.

Akkor mire vársz?

Regisztrálj még ma és használd ki végre, hogy VÉLEMÉNYVEZÉR vagy!

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .