Ha úgy gondoltad, hogy 2016-ban virágzott az influencer marketing, akkor érdemes az idei adatokra tekinteni, mert 2017-ben ütött igazán nagyon az influencer marketing.
A marketingeseknek sikerült megduplázniuk az előző évi adatokat és beépíteni a köztudatba, hogy a véleményvezér marketing is szerves része a marketing stratégiáknak. Természetesen további eszközök is napvilágot látnak, de jelenleg az influencer marketing található a reflektorfényben.
Miért akar a márkák 84%-a véleményvezér marketing kampányokat?
Egy közelmúltbeli felmérésből az derül ki, hogy a cégek 84%-a tervez valamilyen influencer marketing kampányt 2017-re. A véleményvezérekre alapozott kampányok erőssége az, hogy a közösségek bizalma révén gyorsan terjedhet a cégek/márkák üzenete. Más szóval nem a célcsoport fontos, hanem a célcsoporthoz szóló véleményvezér és az ő bizalmi pozíciója. Ilyen személy bárki lehet, aki A-listás celeb, instagram híresség vagy éppen egy vlogger.
A legnagyobb előnye, hogy megkerüli a hirdetésvakságot, továbbá mivel nem hirdetések, így nem is lehet őket blokkolni. Ez így nem teljesen igaz, mert ha megvonjuk a bizalmunkat a véleményvezértől, akkor az értékes tartalmaikat sem látjuk.
Miért fontos ez?
- a fogyasztók 47%-a használ hirdetésblokkolókat
- az emberek a hagyományos hirdetési felületeket kevésbé fogadják be
- ugyanez vonatkozik a közösségi felületekre és a kattintásokon alapuló hirdetésekre is
Az influencer marketing kihasználja a véleményvezérek népszerűségét és trendformáló képességét, tehát meglovagolja azok népszerűségét.
Egy jó példa erre: az általad kedvelt, követett véleményvezér megvesz egy új trendi eszközt, amelyet meg is jelöl egy posztban valamelyik közösségi oldalon, akkor annak az lesz a következménye, hogy te és a többi követője közül sokan gondolkodóba estek.
Nekem is kellene egy ilyen? Miért nincs még nekem is?
Az influencer marketing hatásai nem csak a multik számára hasznos, hanem bármilyen méretű és típusú márka esetén is jól alkalmazható, valamint eredményesebb az általános marketing stratégiáknál. Tehát a cégek nem költenek majd el nagy összegeket közösségépítésre, hanem használatba veszik a már meglévő erőforrásokat.
Forrás: Key Influencer Marketing Trends for 2017
A cikksorozat folytatása: Miért erősödik folyamatosan az influencer marketing 2017-ben? – 2. rész