Miért erősödik folyamatosan az influencer marketing 2017-ben? – 2. rész

A 2000-es években a közösségi média volt az felület, amely ilyen gyorsasággal tört be a marketingbe és foglalt le egy hatalmas szeletet a tortából. Ezt követte a tartalommarketing, majd végül az influencer marekting. Mi befolyásolja az embereket? Természetesen egy másik ember. A véleményvezér marketing alapja, hogy neked legyen a legtöbb olyan követőd, akik szinte vakon követnek néked és ha kell, ha nem lépten-nyomon népszerűsítenek téged. Ugye ez nem is olyan nehéz?

Az influencer marketing térhódításának az az oka, hogy az emberek hirdetésvakságára ad megoldást. Így elérhetők az olyanok is, akik alapvetően hirdetésblokkolókat vagy más trükkös megoldásokat használnak. És nem csak elérhetővé válnak, hanem ezt olcsóbban teszik, azaz az influencer marketingre épülő kampányok konverziós rátája sokkal jobb a hagyományos online marketinghez képest. Tehát úgy tudják átadni az egyes márkák üzenetét, hogy az nem tűnik hirdetésnek, nem tolakodó, sőt kis túlzással azt is lehet mondani, hogy az emberek szeretik a hirdetésnek ezt a formáját. Mire alapozzuk ezt? Sokan szívesen csatlakoznak egyes cégek kampányaihoz például az előre meghatározott #-ek segítségével tovább népszerűsítik a kampányokat.

2017-re mindennaposnak mondható (a folyamat nem varázsütésszerű váltást jelent, hanem fokozatos átállást), hogy a vásárlók a közösségi médiára és a vásárlói véleményekre támaszkodva vásárolnak, vesznek igénybe szolgáltatásokat. Nem ma kezdődött a véleményvezér marketing bevezetése, hiszen 2015-ben a Lord&Taylor 50 instagrammert kért fel, hogy népszerűsítsék a márkát, úgy hogy  készítsenek magukról képet az előre megbeszéltek feltételek szerint. Ez bizony nem ingyen várták el tőlük, hiszen fejenként 1.000-4.000 $-t kaptak a kampányban való részvételükért.

A kampány révén 11.4 millió instagram felhasználót értek el, valamint 328.000 új követővel lettek gazdagabbak. A potenciális vásárlók tudták, hogy egy reklámkampány keretein belül kerültek kapcsolatba a termékkel és a márkával, de nem érdekelte őket, így is felvásárolták az egész készletet.

Megérte-e kifizetni 50.000 – 200.000$-t ezért a kampányért?

  • Ha az elért embereket számából következtetünk, akkor – IGEN, mert egy elérés 0,02$-ba került (igaz az elérés nem minden, de ekkora hírverésre nem képes mindenki).
  • Ha az új követők számát nézzük, akkor – IGEN, mert egy új követő mindeössze 0,6$-ba került (ezzel hosszútávú elérést biztosítva a cég marketingesei számára).
  • Ha az eladásokat számát nézzük, akkor – IGEN, mert a teljes készlet kisöprése nem csak presztízsértékű, de anyagilag is megéri (számoljunk azzal, hogy hogy az új követők 1%-a vásárolt csak, akkor is 3280 vásárlást könyvelhettek el).

Az AdWeek akkori jelentései azt vizionálták, hogy 2016 lesz a véleményvezér marketing dominanciájának éve, DE annyira jól teljesít 2017-ben, hogy senki és semmi sem veszélyezteti a trónját.

Forrás: Key Influencer Marketing Trends for 2017

Előzmény: Miért erősödik folyamatosan az influencer marketing 2017-ben? – 1. rész