Miért olyan sikeres az influencer marketing?

  1. decemberi statisztikák szerint a következő 12 hónapban a kampányok 84%-ban megtalálható valamilyen szinten az influencer marketing.

Miért lettek ennyire népszerűek véleményvezérekre épített kampányok?

Szponzorált posztok hatékonysága magasabb, mint az általános hirdetési formáknak, mert véleményvezérrel szembeni lojalitás és bizalom révén a követők nagyobb százaléka vásárol/vesz igénybe szolgáltatást, mint a hagyományos hirdetésekkel elérhető célcsoportok.

Hogyan lehetne szemléltetni az influencer marketing erejét?

Bemész egy középiskolába és figyeled a tömeget és azt veszed észre, hogy a lányok egy csoportja nagyban nyomkodja a telefonját és közben arról beszélgetnek, hogy ugyanolyan ruhát fognak venni, mint amit Zimányi Linda oldalán láttak. Lehet a többségük csak mondja, hogy megveszi, viszont nagy valószínűséggel többen veszik meg azt a ruhát, amelyiket Linda ajánlott, mint amelyiket senki sem.

Hogyan lehetséges ez?

Az emberek mindig példaképet választanak maguknak, akikre hasonlítani akarnak. Az internet térhódítása előtt csak az újságok, Tv adások, nyilvános szereplésekkor láthattak a követők példaképüket, így is tudták őket másolni. Az igazi áttörést az internet elterjedése és a közösségi oldalak népszerűsége jelentette, hiszen ma már egy mobil segítségével is bármelyik híresség követhető. 2017 népszerű platformjai: Facebook oldal, Instagram fiók, Youtube csatorna, Twitter fiók stb. A példában említett Zimányi Lindát 127 ezren követik Instagramon, így kijelenthető, hogy igazi véleményvezér. Tehát, hogy a lányok őt akarják másolni az nem kétséges, ezt a számok is mutatják.

Hogyan tudnak ebből a cégek profitálni?

Linda fiókjában nem csak olyan képek jelennek meg, amelyeken ő a főszereplő, hanem olyanok is, amelyeken egyes cégek kérésére készültek. Ezeket a posztokat szponzorált posztoknak nevezzük, mivel a cég terméket, szolgáltatást vagy pénz ad ellenszolgáltatásként a posztért. Ahogy már leírtuk ez mindkét fél számára jó lehetőség. A véleményvezér profitál a befektetett munkájából, a cég költséget csökkent és profitot maximalizál, hiszen a egy ilyen szponzorált hirdetés olcsóbb, mint a hagyományos hirdetések és jobban is konvertál.

Természetesen ezek a posztok közös megegyezés alapján kerülnek ki az egyes csatornákra. Tehát hiába szeretné a cég megjeleníteni a termékét egy oldalon, ha az influencer azt nem szeretné. Ebben az esetben kereshetünk újabb releváns véleményvezért és kezdődhet az újabb egyeztetés.

Mi lenne, ha ez a folyamat nem lenne ilyen macerás?

Regisztrálj az Influencer Bázis rendszerében – cégként vagy véleményvezérként – hogy elkerülhesd a felesleges keresést és pár kattintással megtaláld a megfelelő partnert. A rendszer fő feladat a kapcsolatfelvétel és az adminisztráció egyszerűsítése.

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .