Mennyi időbe telik nektek összeállítani egy kampányt? Mi viszi el a legtöbb időt? Szerinted lehetséges 1 hét alatt megtervezni, kivitelezni és levezényelni egy kampányt? Szerintünk igen. Olvass tovább a részletekért!
Úgy tapasztaltuk, hogy a cégek szeretik elhúzni a marketing kampányaikat:
- sok idő míg megtalálják a megfelelő kivitelezőt
- aztán heteket, akár hónapokat harcolnak azon, hogy mégis mi kerüljön a kampányba
- majd hónapokig hirdetnek rá és az eredmények vagy jönnek vagy nem
- közben meg minden vitte a pénzt: a grafikus, a projektmenedzser, az account, a programozó és még hosszan lehetne sorolni
Most bólogatsz ugye? Ismered az érzést, amikor igazából tépnéd a hajad, de az sem segít.
Mi a Influencer Bázisnál úgy gondoljuk, hogy akár egy hét alatt is fel lehet forgatni a piacot. Minimális tervezéssel, csekély idő- és energiabefektetéssel is elérhetjük és meggyőzhetjük a célcsoportunkat.
Hogy néz ki az a híres 1 hetes véleményvezér kampányunk?
1.nap: kitaláljuk, hogy melyik terméket vagy szolgáltatást szeretnénk meghirdetni. Mi most egy doboz tejet fogunk hirdetni. Szeretnénk beverekedni magunk a nagy üzletláncokba, de nem megy, ezért más utat kellett keresnünk. A koncepció a következő: megbízunk 5-10-20 véleményvezért, hogy a saját ízlésüknek megfelelően posztolják ki, hogy ők miért ajánlják a termékünket – annyi kikötést kapnak, hogy illeszkedjen a cég arculatába és a középiskolások a célcsoport. Összeállítottunk egy anyagot, hogy ezekből dolgozzanak, majd belépünk az Influencer Bázis rendszerébe és létrehozunk egy Kampányt, amelyre jelentkezhetnek a véleményvezérek.. Jutalmazás: 1 hónapig minden napra egy liter tejet kap (30 x 200 Ft = 6.000 Ft / véleményvezér).
2.nap: a Kampány elérhető az oldalon, de még szeretnénk tovább véleményvezéreket is bevonni, ezért a Influencerek menüpontban keresgélünk. Kiválasztunk újabb 10 véleményvezért, akikkel felvesszük a kapcsolatot és személyesem megegyezünk velük. Mivel most már futnak a kampányok ezért csak annyi a feladatunk, hogy kapcsolatban maradjunk az influencerekkel: válaszoljunk a kérdéseikre, vagy elfogadjuk a posztjaikat. Ha elfogadtunk egy posztot, akkor a jutalmazást eljuttatjuk a véleményvezérnek.
3.nap: ahogy halad a kampány és látjuk az eredményeket úgy döntünk, hogy hasonló feltételek mellett Instagramon is indítunk egy ilyen kampányt. Hasonlóan járunk el, mint első nap. És már kész is az újabb kampány. A napi rutint sem felejtjük el, hiszen újabb posztok kerültek ki.
4.nap: ahogy közeledünk a hét vége felé érződik, hogy fogy az idő és nem szeretnénk, hogy lejárjon, mert az eddigi eredmények miatt újabb véleményvezérekkel vesszük fel a kapcsolatot.
5.nap: már nem keresünk újabb véleményvezérek, hanem megpróbáljuk a megkezdett kampányokat lezárni.
6.nap: még találtunk négy véleményvezért, akik frissen regisztráltak és még velük is felvesszük a kapcsolatot velük. Már csak pár függőben lévő megkeresés van, így lassan le tudjuk zárni a Kampányt és a privát megkereséseket.
7.nap: kiértékeljük a kampány eredményeit és összegezzük a tapasztalatokat. Megérte vagy sem? Mennyi embert értünk el? Mennyivel nőtt meg a vásárlás ennek köszönhetően? A kampány során már nagyjából választ kaptunk ezekre a kérdésekre, de azért szeretnénk látni, hogy hosszútávon is érdemes-e foglalkozni vele.