Véleményvezér marketing tervezése

A véleményvezér marketing sem ér sokat, ha azt nem tervezzük meg, igaz? Google AdWords kampányt vagy Facebook oldalt csak úgy hasraütés-szerűen indítasz? Nem hinném. Miért lenne ez máshogy influencer marketinggel?

Tervezés

Ahogy a bevezetőben is megfogalmaztuk, hogy tervezés nélkül nem sokáig lenne értelme foglalkozni vele, mert a gyors, robbanásszerű indulás utána a gravitáció miatt olyan mélyen fúródik a földbe a kampány, hogy azt nézni is fáj.

Milyen kérdésekre keressük a választ?

  • Mennyi embert szeretnénk elérni?
  • Milyen célcsoportra fókuszáljunk?
  • Mekkora hirdetési keretünk van?
  • Ez az egész büdzsé vagy csak influencer marketingre vonatkozik?
  • Milyen gyorsan szeretnénk eredményeket elérni?
  • Biztos a véleményvezér marketing a nekünk való hirdetési forma?
  • Mit üzenjünk?

Ezekre a kérdésekre mindenképpen választ kell adni, ahhoz, hogy rentábilis véleményvezér kampányokat futtassunk. Jó célcsoportnak, a megfelelő véleményvezérrel, aki el is vállalja, mert nem egy zsemlével akartuk kiszúrni a szemét és megfelelő konverziót is képes eredményezni. Természetesen menet közben változtatni is lehet, de ha a fő irányt sem jelöljük ki, akkor borítékolható a bukás.

Célcsoport

Hogyan tudod meghatározni, hogy ki a célcsoportod? Ez sosem egyszerű. Ezért most egy példán keresztül mutatjuk be, hogy mi hogyan állnánk neki. 1 liter prémium tej értékesítése a feladat. Kik isznak tejet? Mit jelent a prémium tej? Kik szeretik a luxus termékeket? Mennyire luxustermék a tej? Akik ebbe a csoportba tartoznak elérhetők? Ha igen hol?

A kérdésekre azt a választ kaptuk, hogy a hipszter életmódhoz nagyon is passzol egy prémium tej, ami mondjuk vegán is egyben (kókusztej, mandulatej stb.). Tehát tudjuk, hogy kiket akarunk elérni, és arra is rájöttünk, hogy őket instagramon érjük el így egy jó kis # kampány vagy valamilyen kreatív feladattal elég nagy hype-ot tudunk a termékünk mögé tenni.

Mi az üzenet?

Az egészséges életmód, a vegán lét egy olyan terület, amit jól lehet kommunikálni. A célcsoport jól kiemelhető és nagyon hálásak, ha direkt nekik címezzük a termékünket. Tehát nem kell atomfizikusnak lennünk, hogy kitaláljunk egy egyedi kampányt: #vegánprémiumkókusztej hashtaggel megjelölt képeket várunk, amin olyan élethelyzetet örökítenek meg, amin egy hagyományos tejjel próbálják elkészíteni a reggeli müzlit. DE nem szabad megkötni a kezüket, mert sokkal jobban ismerik a saját közösségüket, mint mi, akik úgymond kívülállók vagyunk.

Milyen az ideális véleményvezér?

Tipikus hipsztereket keresünk 3-5-10 ezer instagram követővel. Tegyük fel, hogy 10-15-20 ezer forint értékben állítunk össze vegán prémium kókusztej csomagokat, amelyekkel nem szúrjuk ki a szemüket és nekünk is megéri még. Erre az ajánlatra kell keresnünk hipszter és vegán kulcszavakra megtalálható csatornákat. Nehéz feladat és sok időt vesz el a napi munkaidőből. Hogyan lehetne optimalizálni a folyamatot?

Keresd meg az Influencer Bázis véleményvezér marketing segítő közösségi oldal segítségével!

Nem kell mást tenned, mint a következő linken regisztrálsz: https://influencerbazis.hu/registration/

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .