Infuencer marketing fajtái

Nagyon sokat beszéltünk már az influencer marketingről, az előnyeiről és hátrányairól. Most egy kicsit mélyebbre ásunk és megmutatjuk, hogy milyen területei léteznek a véleményvezér marketingnek.

Befolyásoló marketing típusai

  1. Termék elhelyezés
  2. “Giveaway”
  3. Hashtag kampányok
  4. Kreatív kampányok
  5. “Takeover”

Termék elhelyezés

 

A legelterjedtebb influencer marketing eszköz A véleményvezérek felhasználják az adott márka logóját, termékét, vagy más megkülönböztető jelét a posztjaikban, profiljukon. A legfontosabb szabály, hogy illeszkedjen az influencer profiljába, ne lógjon ki onnan, de azért észrevehető maradjon. Ezáltal a követőbázis látja, érzékeli, de nem tekinti az reklámnak, annak ellenére, hogy tudat alatt mindenki érzi, hogy ezt a véleményvezért nem csak felebaráti szeretetből tette ki.

“Giveaway”

Az emberek többség szereti a versenyt és a nyereményeket. Ki az, aki nem aktivizálná magát, hogy ingyen jusson hozzá valamilyen termékhez vagy szolgáltatáshoz? A legtöbben szó nélkül állnak be a sorba. Az ilyen kampányok célja, hogy a terméket felhypeolja, így hatalmas tömegeket érhetnek el a cégek, minimális költségekből. Tegyük fel, hogy a nyereményjáték főnyereménye egy wellness-hétvége, amit ugye mindenki szeret. Ezáltal órákon belül elindul a lavina. Ez a megoldás nem köthető közvetlenül véleményvezérhez, viszont hatalmas tömegek mozdíthatók meg.

Hashtag kampányok

A márkák ezzel a technikával ismét nagy tömegeket tudnak elérni, valamint nagyon sok ingyenes tartalom készül számukra. A képlet egyszerű: adj egy feladatot és adj hozzá egy Hashtag-et (#). Az így megosztott képek Instagramon futótűzként terjednek, ezzel népszerűsítve a cégeket. Ráadásul a legjobbakat a saját fiókjukban is megosztják – új tartalom és hatalmas felhajtás. Ki ne szeretné?

Kreatív kampányok

Az Influencer Bázis rendszerében is ezek a kampányok érhetők el, hiszen itt kiválasztott, megszűrt véleményvezérek kapnak feladatot a cégektől. Ebben az esetben bontakozhatnak ki igazán az influencerek, hiszen itt magukat kell adniuk és a saját stílusukra lefordítani a cég ajánlatát. Az eredmények nem is maradnak el, hiszen egy-egy ilyen jellegű kampány során nagyobb elérés várható. Ez meglátszik a kommentek, lájkok és megosztások számának számában is.

“Takeover”

Az igazán népszerű véleményvezéreket egyre gyakrabban kérik fel arra, hogy vegyék át márkák közösségi felületeinek gondozását. Ez azt jelenti, hogy a megbeszélt időszakban a véleményvezér gyártja a contentet a megjelölt felületre.

Összefoglalva: a véleményvezér marketing nem merül ki abban, hogy szponzorált posztokat jelenítenek meg a saját felületeiken. Az influencer marketingben rejlő lehetőségeket még nem aknázták ki a cégek, ezért érdemes időt, energiát és pénzt áldozni rá, DE nem szabad elfelejteni, hogy semmi sem tart örökké.

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .