Mit jelent az influencer marketing és miért éri meg NEKED?

Nagyon nehéz megfogalmazni valamit, amire nincs egységes magyar meghatározás. Ahány ház, annyi elnevezés: vélemény formáló, vélemény megosztó, opinion leader, véleményvezető, befolyásmarketing. És ez még csak a jéghegy csúcsa. A fogalmat is többféleképpen lehet megközelíteni, de igazi definíciót nehéz találni.

Fogalom variáció 1.

A Wikipedia szerint ez az influencer marketing: „A véleményvezér (vagy véleményvezető) a kommunikációelméletben olyan befolyásos – vagy annak tartott – személy, aki az információkat másoknak interpretálja. A fogalmat Elihu Katz és Paul Felix Lazarsfeld használták először egy 1955-ös tanulmányukban.”

Fogalom variáció 2.

„Azt a folyamatot tekintjük influencer marketingnek (befolyásmarketingnek), amikor olyan kapcsolatot alakítasz ki céged üzleti területén aktívan kommunikáló bloggerekkel, vloggerekkel, és a közösségi véleményvezérekkel, amivel eléred, hogy megjelenítsék, véleményezzék terméked csatornáikon.” – Raskó Attila szerint.

Hogyan lehetne szemléltetni az influencer marketing erejét?

Bemész egy középiskolába és figyeled a tömeget és azt veszed észre, hogy a lányok egy csoportja nagyban nyomkodja a telefonját és közben arról beszélgetnek, hogy ugyanolyan ruhát fognak venni, mint amit Zimány Linda oldalán láttak. Lehet a többségük csak mondja, hogy megveszi, viszont nagy valószínűséggel többen veszik meg azt a ruhát, amelyiket Linda ajánlott, mint amelyiket senki sem.

Hogyan profitálhatsz ebből akár TE is?

Regisztrálj az Influencer Bázis rendszerébe (kattints ide), hogy megtaláljanak a cégek. Hiába népszerű formája ez a marketingnek nagyon munkás is egyben, mert ki kell építeni a kapcsolatot a véleményvezérekkel. Szokták is mondani, hogy ez nem sprint, hanem MARATON. Azzal, hogy a rendszerünk tagja vagy a cégektől átvállaltuk a munkát és TE sokkal könnyebben kaphatsz megbízást.

Hogyan tudnak ebből a cégek profitálni?

Linda fiókjában nem csak olyan képek jelennek meg, amelyeken ő a főszereplő, hanem olyanok is, amelyeken egyes cégek kérésére készültek. Ezeket a posztokat szponzorált posztoknak nevezzük, mivel a cég terméket, szolgáltatást vagy pénz ad ellenszolgáltatásként a posztért. Ahogy már leírtuk ez mindkét fél számára jó lehetőség. A véleményvezér profitál a befektetett munkájából, a cég költséget csökkent és profitot maximalizál, hiszen egy ilyen szponzorált hirdetés olcsóbb, mint a hagyományos hirdetések és jobban is konvertál.

FONTOS! Minden szponzorált poszt esetén kötelező erre felhívni a fogyasztók figyelmét.

Ha felkeltettem az érdeklődésedet, akkor a jobb felső sarokban  tudsz regisztrálni.

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .