Új trendek rosszul érinthetik a TV csatornákat. Az Adidas bejelentése után felmerül a kérdés, hogy mennyien fogják még követni a sportszergyártót és hagyják ki a marketing portfóliójukból a TV reklámokat?
Mindezek mögött Kasper Rorsted áll, aki tavaly került az Adidas élére. Az új irány a digitális világ és az e-kereskedelem felpörgetése, 2020-ig 4,25 milliárd dolláros bevételt vízionál, amely négyszerese a 2016-os számoknak. Tehát nem kis változások fognak bekövetkezni az Adidas marketing stratégiájában.
Nézzük, hogy milyen lépéseket terveznek, hogy az előirányzott számokat tartani tudják
A fogyasztói szokások teljesen átalakultak. A mai fiatalok már nem a TV előtt szocializálódnak, mint az előző generációk.
A TV reklámok koporsószegei
- Az internet globális lefedettségének köszönhetően 2017-re a tartalomgyártás őrjítő mennyiségű nézhető, hallgatható, olvasható anyagot eredményezett.
- A közösségi oldalakon előbb tájékozódhatunk a napi történésekről, mint a TV-ből
- A közösségi oldalakon tapasztalható interakciós lehetőségeket nem tudják reprodukálni a TV adások
- Online bárki megoszthatja a véleményét és általában meg is osztják (ez előny, mert sokkal több az információ, viszont hátrány is mivel a nagy adathalmazt szűrni kell)
- Mivel bárki posztolhat, így a népszerűbbek akár tömegekhez is szólhatnak hitelesen (véleményvezér, influencer marketing)
Milyen változásokat jelent ez az Adidas kommunikációjában?
- a hirdetési portfólió bővítése (új platformok és nagyobb büdzsé)
- gerilla marketing eszközök használat (még nagyobb hangsúlyt kap)
- véleményvezérek bevonása a marketing kampányokba
Az influncer marketing területén az Adidas globális vezetőszerepet tölt be, hiszen rájöttek arra, hogy ez a kapu a mai fiatal generációhoz, hiszen ők már szinte wifi-vel és mobillal a készben születtek. Az Adidas nagyon jól látta meg a lehetőséget az influencerekben, akik kapcsolatot biztosítanak releváns tömegekhez, szinte bármelyik platformon képesek népszerűsíteni a cégeket.
Miért jó az influencer marketing?
- releváns csoportot érhetünk el
- hiteles véleményvezér szavára adnak a követőik
- sokkal jobb a hatékonysága, mint a direkt hirdetéseknek (sok esetben nem is lehet rájönni, hogy szponzorált posztot látunk vagy hirdetést, viszont már készül a szabályozás, hogy kötelezően meg kell jelölni az ilyen posztokat is az X-szel)
- sokkal olcsóbb, mint A kategóriás celebeket felbérelni
- sokkal több releváns véleményvezér van, mint celeb és akár egyszerre többel is lehet együtt dolgozni
Konklúzió: Szerintünk az Adidas lépése illeszkedik a trendekhez. Természetesen nem kell félni 2017-ben is lesznek Adidas TV reklámok, csak sokkal kisebb szeletet fognak lefedni a teljes marketing portfolióból. Az új kedvenc az influencer marketing és az elkövetkező évek meghatározó online marketing trendje maradjon.