A napokban szembesültünk azzal, hogy a Facebook új funkcióval rukkolt elő, ami nem más, mint a Facebook Watch. Újnak nem is annyira új, viszont megoldást ad a Facebook kezelhetetlen adatmennyiségének egyik problémájára: kereshető tartalmak. Újabb szög a hagyományos TV koporsójában?
Ha abból indulunk ki, hogy a nyomtatott sajtó és a könyvek is már évek óta halálra vannak ítélve, ahhoz képest elég jól kitartanak és valószínű ki is fognak még nagyon sokáig.
DE mi a helyzet a hagyományos TV-vel?
Amióta az online videó szolgáltatások megjelentek – első sorban a Youtubera gondolunk – azóta az emberek szokásai nagyban megváltoztak. A folyamatot erősíti, hogy a Youtube is konkurenciát kapott például a Vimeo személyében, valamint megjelentek az online TV-k is, mint a Netflix – de akár a Hulu-t és az Amazont is említhetnénk, igaz ezek Magyarországon még annyira nem ismertek.
Öngól vagy szükséges lépés?
Van még egy tényező, amivel sokan nem is számolnak: az okos TV-k térhódítása. Az okos TV átmenetet képez egy laptop és hagyományos TV készülék között, hiszen követhetők a TV adások, DE már fel van okosítva annyira, hogy az internetről bármilyen tartalmat elérjen. Erre azért volt szükség, mert a felhasználói szokások megváltoztak és nem akartak a gyártók vevőket veszíteni. Mivel az okos kütyükkel bárhol, bármikor megnézhetjük a kedvenc sorozatunkat, megnézhetjük, hogy milyen idő lesz vagy éppen megtudhatjuk a friss híreket, korlátlan szabadságot kaptak a felhasználók. Ezt a szabadságot a hagyományos TV csatornák nem tudják megadni.
A TV nem halott, de elvesztette vezető pozícióját a videószolgáltatások piacán.
Hiánypótló vagy szükséges lépés?
A Facebook Watch funkció reakció arra a trendre, hogy az emberek egyre több online közvetítést néznek: legyen az Twich-en közvetített esport, legyen az egy sorozat Netflixen, vagy a Youtube-on egy macskás videó. A Facebook nagy hátránya a Google-vel szemben, hogy a rajta található végtelen content nem kereshető vagy csak nagyon nehezen. A Watch egy olyan kereshető adatbázis, amely megoldja az előbb említett problémákat, valamint elhelyezi a Facebook-ot is a videószolgáltatók piacán.
Reméljük gyorsan bevezetik MO-n is
Szerintünk egy szükséges lépés volt Zuckerbergék részéről, hiánypótló az FB számára, viszont nem mondható igazi újításnak, inkább a meglévő szolgáltatásokat csomagolták egy felhasználók által is fogyasztható formában. Mi már most szeretjük ezt a funkciót, annak ellenére, hogy még csak az USA-ban érhető el és ott is CSAK limitált számú felhasználó fér hozzá.
Bízunk benne, hogy hamarosan mi is élvezhetjük ezt a funkciót. Ti használnátok?