Menü
X
  • Belépés
  • Regisztráció

Szeretnél az online marketing kampányodban influencerekkel dolgozni, DE nem tudod hogyan állj neki? Vannak elképzeléseid, DE nem áll össze a puzzle? Nem bízol a véleményvezér marketingben, mert kiszámíthatatlan? Nem akarsz belevágni, mert sokan azt mondják, hogy pénzkidobás? Nézd végig ezt a sales oldalt és döntsd el, hogy ez neked való vagy sem?

Tudsz válaszolni a következő kérdésekre?

  1. Mi lesz a kampány témája?
  2. Milyen véleményvezéreket keressünk?
  3. Milyen platform? Instagram, Blog, Youtube, Facebook?
  4. Mekkora követőbázissal rendelkezzen egy-egy véleméynvezér? 1.000, 10.000, 100.000?
  5. Mi a célod? Népszerűség, elérés, feliratkoztatás, vásárlás?
  6. Milyen konverziós célokat tűztél ki?
  7. Milyen formátumban szeretnéd megosztani az anyagodat? Videó, szöveg, kép, blogbejegyzés?
  8. Ki vagy kik a célcsoportod?
  9. Mikor szeretnéd a kampányodat futtatni?
  10. Mennyi pénzed van egy ilyen kampányra?

Mi lesz a kampány témája?

Nagyon fontos, hogy tudd, hogy milyen információt szeretnél átadni a kampányoddal, mert:

  • témához illő véleményvezéreket kell keresnünk pl. divatbloggerekkel csak akkor reklámoznánk kerti szerszámokat, ha mémes irányba szeretnénk elvinni a
  • fel kell mérnünk, hogy milyen kockázatot jelent, ha elvállaljuk a kampányt pl. nem tudjuk hitelesen képviselni a márkádat, ha olyat vársz el tőlünk, amiben mi nem hiszünk

Milyen véleményvezéreket keressünk?

Ha már van elképzelésed, akkor sokkal könnyebben tudunk válogatni a meglévő adatbázisunkból, kapcsolati tőkénkből. FONTOS! Nem szabad túlspecifikálni a véleményvezérek paramétereit, mert akkor nagy valószínűséggel a maradék halmaz üres lesz vagy csak 1-2 nevet fog tartalmazni

Milyen platformot választanál?

  • Instagram: népszerű, sok influencerrel, főleg brandépítéshez ajánljuk. Nehéz más platformra átmigrálni az éreklődőket.
  • Blog: ha tudsz írni a termékedről vagy szolgáltatásodról, akkor mindenképpen ezt a te platformot. Ne felejtsd el, hogy szinte bármi integrálható egy bejegyzésbe.
  • Youtube: van egy jó videód vagy a videó adja vissza a legjobban azt, amit a szolgáltatásod jelent, akkor ez a te felületed.
  • Facebook: nagyon sok változáson megy át az evolúciója során, DE mindig stabil pont.

Mekkora az optimális követőbázis?

Tegyük fel, hogy ismerjük a valós számokat, akkor te melyiket választod?

  • 1.000 követős véleményvezért, akinek min. 70 (7%) aktivitása van a posztjain és 90%-ban megfelel a te célcsoportodnak
  •  100.000 követős véleményvezért, akinek min. 10.000(10%) aktivitása van a posztjain, DE csak 50% magyar követője van és ebből csak 30% a te célcsoportod?

Mi a célod?

Népszerűség: megpörgetjük Instán és ha elegen találkoznak velünk, akkor elégedett dőlünk hátra?
Elérés: sok az aktvitás, sok az elérés, DE nincs eladás. Már le is írtad az influencer marketinget ugye?
Feliratkoztatás: mennyit vagy hajlandó kifizetni érte? Inkább a Google AdWords, mert az legalább pontosan mérhető?
Vásárlás: hogyan lesz abból vásárló, ha sok “celebke” megosztja a termékem?

Milyen konverziós célokat tűztél ki?

Az előbb felsoroltunk pár opciót, DE ez még nem minden. Ahogy felvezettük komplex tervezés nélkül nincs nyereség. Össze kell kapcsolni a már meglévő kampányokkal az influencer marketinget. Hasonlóan kell eljárni, mint amikor FB-n leadeket gyűjtünk és remarketing segítségével GA hirdetéssel levadásszuk a vásárlóinka.

Milyen formátumot választottál?

Itt sincs fekete vagy fehér megoldás. Úgy kombinálhatod a formátumot, ahogy szeretnéd. CSAK azt tartsd szem előtt, hogy egy Insta poszt pár ezer forintból is kijöhet, addig egy YouTube videóért akár 10-szer annyit is elkérhetnek.

Ki vagy kik a célcsoportod?

Már esett szó arról, ha túlspecifikálod a célcsoportod, akkor nem biztos, hogy marad olyan véleményvezér, akit be tudnál vonni a folyamatba. Érdemes fokozatosan szűkíteni a keresést, inkább küldjünk ki több megkeresést és utána válasszuk ki a megfelelő jelölteket, minthogy hoppon maradnánk.

Mikor szeretnéd a kampányodat futtatni?

A véleményvezérek is emberek, így végesek az erőforrásaik. Tehát tegyük fel szeretnél karácsonyra egy kampányt, de neked csak december 2-án jut eszedbe. Így jó eséllyel csak a következő karácsonyra lesznek elérhetők a top influencerek. Sajnos egy ilyen “zajos” időszakban több 100 mikroinfluencer sem tudna nagyobb hullámokat csapni. 

Mennyi pénzed van egy ilyen kampányra?

Gondold végig a költségeidet és hogy mennyit nyersz egy influencer kampánnyal.

  • marketinges költsége
  • véleményvezér díjazása
  • a te időd, amit a kampánnyal töltesz

Ha még így is megéri, akkor mindenképpen érdemes belevágnod?

Kérj ajánlatot!












Kövess minket!
Hírlevél feliratkozás

© Copyright 2018 Influencer Bázis. Minden jog fenntartva.

Influencer Bázis