[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”3.21″]
Ebben a bejegyzésben az Influencer marketing típusait fogjuk taglalni. Te melyikkel találkoztál már? Tudtad-e, hogy influencer marketing kampánnyal találkoztál?
A következő példák nem működhetnek minden vállalkozás számára ugyanolyan hatékonysággal, így érdemes tesztelni és a tesztek eredményeiből kiválasztani a legoptimálisabbat. Sokan ezek után le is írnák az influencer marketinget, de gondold csak végig, hogy a Facebook hirdetéseid is vitték a pénzed eleinte, de nem tántorított el, mert tudtad, hogy egyszer működni fog. Mi lett volna akkor, ha csak akkor kezdett volna el működni, amikor már nem maradt büdzséd?
Ezzel csak arra akartam felhívni a figyelmed, hogy a bejáratott marketing eszközök sem azonnal hozzák a sikert. A/B tesztek , más-más célcsoportok segítségével kristályosodik ki a megfelelő kampány, DE elég is az összehasonlításból, jöjjenek a kampány ötletek.
- Kuponok és affiliate marketing: ha értékesítés a cél, akkor olyan ajánlatot kell adni, ami megmozgatja az emberek fantáziáját. Ebben az esetben kuponnal vagy affiliate kóddal lehet elérni azt, hogy mérhető legyen a teljesítmény.
- Nyereményjátékok: ha nem értékesíteni szeretnél, hanem márkaismertséget növelni és/vagy közösséget építeni. Az influencerek követőinek aktiválásával hatalmas tömegek érhetők el egy-egy ajándék vagy nyereményjáték bevetésével. Egy időben képes bevezetni egy márkát a piacra és listát építeni.
- Nagyköveti szerepkör: egyszeri és hosszútávú együttműködés keretein belül egy celebhez hasonlóan a márka arcává válik az influencer. Mondhatni egy nagyköveti szerepkört tölt be: a márka nevében jelenik meg eseményeken, nevében kommunikál, szerepel a reklám kampányokban.
- Szponzorált blogbejegyzés: egyszeri vagy többször tartalom megjelenés során az influencer bemutatja a terméket/szolgáltatást és leírja a véleményét. Ez mindkét fél számára előnyös technika. Az influencer új tartalmat gyárthat, a cég számára hosszútávú megjelenés és egy újabb link a Google-ben.
- PR/publicity stunt: influencer mutatvány (szenzációhajhászás) segítségével pattanunk fel a hype vonatra. Kreatív koncepcióval kitűnhetünk a reklámzajból, DE könnyedén rosszul is elsülhet, ha valami nem a számításaink szerint történik.
- Beszélgetésindító: a közösségi oldalak bejegyzései rövid életűek, DE ha jól meghatározott célokkal vágunk bele, akkor megalapozhatja a cégünk ismertségét, illetve beszélgetéseket indíthat.
- Esemény promóció: az influencerek ajánlásai révén könnyedén megtölthető bármilyen események. Ha megfelelő partnereket választunk, akiknek a követőinek és a célcsoportunk metszete elég nagy.
- Vendégposztok: egy-egy poszt erejéig felkérhetünk influencereket, hogy készítsenek tartalmat számunkra. Ez kb. olyan, mint ha szabadúszó újságírókkal dolgoznánk.
- Takeover: felkérhetünk egy influencert, hogy előre meghatározott időszakban kezelje valamelyik közösségi felületünket.
- Bannerek: kihelyezhetünk banner alapú hirdetéseket az influencerek oldalára és az onnan szerezhetünk új látogatókat, illetve potenciális vásárlókat.
A különböző kampányok természetesen kombinálhatók, DE egy dolgot kell szem előtt tartani: MINDIG legyen PONTOSAN megfogalmazva a CÉL. Legyen ez a cél akármi – elérés, branépítés, értékesítés, listaépítés stb – de legyen pontosan definiálva, hogy a mindkét fél azt kapja, amit szeretne.
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]