Először 2016 szeptemberében hallottam az influencer marketing fogalmáról és már akkor rápörögtem. Ekkor lettem a Postuse marketingért felelős csapattagja. Nem volt egyszerű menet, de úgy gondolom, hogy megérte kompromisszumokat kötni a közös siker érdekében.
Folyamatosan ismerkedtünk az influencerek világával, építettük a brandet – Postuse TV, Blog, Postuse Live Fesztivál, Postuse webalkalmazás – és lettünk ismertek sokak számára. Folyamatosan növekedett a felhasználószámunk – mind influencer oldalról, mind cégesről. Úgy tűnt, hogy jó úton járunk és pár hónapon belül befuthatunk.
Sajnos nem így lett, mert több problémát nem tudtunk leküzdeni:
- Egy időben nem tudtuk biztosítani kereslet és kínált meglétét
- Nem tudtunk fizetős ügyfeleket behozni, mert nem volt megfelelő méretű, stabil adatbázisunk
- Azért nem volt, mert nem voltak kampányaink céges oldalról, ami miatt érdemes lett volna regisztrálni
- Időszakos marketing kampányaink CSAK az egyik célcsoportot aktiválták
- „Róka fogta csuka”
- Nem volt megfelelő ütemű fejlesztés
- Elfogyott a lelkesedés
- Sokkal több költséggel járt, mint hogy azt még beláthatatlan ideig érdemes lett volna finanszírozni
Nehéz szívvel, de meg kellett hozni a döntést: a Postuse ilyen formában nem működhet tovább. Az influencer marketinget segítő alkalmazás lehúzta a rolót, DE a történet itt nem szakadt meg.
Két vállalkozás született a Postuse helyén:
- Postuse Agency a Postuse alapítóinak ügynöksége, amelyet jó szívvel ajánlok, ha bármilyen online marketinggel kapcsolatos munkára megbízható, precíz és jó fej csapatot keresel
- Facebook oldaluk: https://www.facebook.com/postuseagency
- Weboldaluk: https://postuseagency.com
- Influencer Bázis a Postuse influencer marketing segítő szerepét átvevő közösségi oldal
Nem szerettem volna a közel 2 év alatt nehezen megszerzett tudás elkótyavetyélni, így WordPress alapon ‘összemókoltam’ 2018 márciusára egy közösségi oldalt, amely kisebb funkcionalitással, de azonos szellemben építette volna fel a közösséget. A kezdeti lelkesedés ellenére egyéb projektek és elfoglaltságok miatt sajnos nem indult el a portál. Szerencsére.
Igaz azóta is publikus a felület, de több sebből is vérzett:
- Nem volt kereshető az influencerek profilja (a gyári beállítások nem feleltek meg az oldallal támasztott igényeknek)
- Nem volt megfelelő minőségű az Influencer és a Céges profil (az új mezők a kereshetőség alapja)
- Nem volt rendben az ÁSZF, Adatvédelmi tájékoztató = GDPR (folyamatosan alkalmazkodunk az előírásokhoz)
- Nem működött a fizetés (az automatikus fizetésekre nincs is szükség, mert az oldal használata ingyenes, csak regisztrációhoz kötött)
- Nem volt megfelelő értesítő rendszer az új kampányokról (valójában semmilyen értesítést nem küldtünk)
- A jogosultsági rendszer hiányos volt (rengeteg fizetős csomag került kialakításra)
- Nem volt koncepció (minden lógott a levegőben)
- Nem voltak tervek, víziók (kialakult egy jövőkép, amely reális lépésekkel elérhető)
2018 novemberében jött a következő kör, amiben már több hibát, problémát sikerült megoldani vagy megkerülni:
- Sikerült kialakítani a profilokat és a kereshetőséget (továbbra sem lehet véglegesnek nevezni, mert a visszajelzések révén újabb és újabb mezők kerülnek a profilhoz)
- A jogosultságok pontosan annyit engedtek, amennyit szerettem volna (a jogosultsági szintek az ingyenességnek köszönhetően 3-ra csökkentek: nem regisztrál, ingyenes céges és influencer regisztráció)
- GDPR kompatibilis lett az oldal (végre úgy néz ki, hogy helyére került)
- Megoldódott az értesítési rendszer is, hála a ChatBotoknak és az automatizált posztolásnak (most már csak fel kell iratkoztatni az érdekelteket)
Továbbra is gondok voltak a következőkkel:
- fizetés (az automatikus fizetésekre nincs is szükség, mert az oldal használata ingyenes, csak regisztrációhoz kötött)
- tervek (már tisztább a kép, de majd menet közben kialakul)
- motiváció (enélkül nem mozdul a projekt sehova, szerencsére sikerült megtalálni a padláson)
- marketing kampány (ennek a tervei már hónapok óta porosodtak, de még egy gyámoltalan próbálkozás sem volt)
2019 januárja volt az újabb kör kezdete, ahol olyan állapotba került a projekt, hogy már a kilövés volt csak hátra, ami ennek a szövegnek a megírásáig nem történt meg (2019.03.20), pedig tényleg minden készen áll, hogy végre színre lépjen a projekt.
Legnagyobb problémákat is sikerült megoldani:
- PayPal-os fizetés lehetséges (az automatikus fizetésekre nincs is szükség, mert az oldal használata ingyenes, csak regisztrációhoz kötött)
- Profilok kereshetők és bővíthetők is (bármilyen mező hozzáadható és kereshetővé tehető)
- Elkészültek a tervek 2019 utánra is (erős túlzás, de azért már vannak)
- Részben van marketing stratégia is és el is indult (pár csoportban már kidobtam egy posztot)
- Visszatért a motiváció (több, mint 2 év munkáját még most lehet kamatoztatni)
Ez az oldal is azért született meg, hogy átszakítsa a gátat és végre kilője a projektet, mint Elon Musk a rakétái.
Mi lehetett az oka a késlekedésnek? Miért húztam eddig az időt?
Sok magyarázatot, pontosabban kifogást találtam, DE a következő 3 esettől paráztam be teljesen:
- Ha nem jön be, akkor eláshatom magam
- Ha bejön és nem tudom megfelelően üzemeltetni és elbukok
- Ha bejön és minden flottul megy és híres leszek.
Minden embernek a saját félelmei a legnagyobb ellenségei, DE én most kilépek a fényre és elindítom az Influencer Bázist.
Miért most? Miért csak most?
Mert most határoztam el, hogy sikeres akarok lenni. Továbbá szeretnék segíteni a cégeknek és az influencereknek egymásra találni, úgy hogy abból én is profitálok.
DE, hogy ne csak a levegőbe beszéljek leírom a terveim:
- 2019 végére 10.000 regisztrál influencer és 1000 regisztrált cég
- 2019 IV. negyedévében az első hirdetők megjelenés (nem Google Adsense)
- 12.31-ig a következő statisztikák elérése:
- napi 1 kampány átlagban
- napi 3.000 egyedi látogató és 10.000 lapletöltés
- minimum 50.000 követő a közösségi oldalainkon
- minimum 5.000 hírlevél feliratkozó
- minimum heti 3 bejegyzés a blogon
- minimum heti 2 bejegyzés az FB és Instagram oldalon
- 2019-ben (legkésőbb 2020-ban) kialakítani egy csapatot, amely segíti a folyamatosa üzemeltetést és növekedést
- IV. negyedévében saját élő videók készítése heti rendszerességgel
- 2020 I. negyedévében elindul az oktatási portál
- 2020 II.. negyedévében elindul a webshop saját és a partnereink termékeivel/szolgáltatásaival
- 2020-ban saját konferencia szervezése
- 2020 III. negyedévétől rendszeres meetupok indítása
Azzal, hogy ezeket leírtam és publikálom (2019.06.18) is, azzal az a célom, hogy:
- Szem előtt legyen
- Számon kérhető legyen
- Transzparens legyen
- Megvalósítható legyen
Itt tart most az Influencer Bázis. Készen arra, hogy bekopogtasson hozzád, a szomszédodhoz, a rokonaidhoz és barátaidhoz, hogy felépüljön egy olyan közösség, amely a helyére tudja tenni az influencer marketing fogalmát és pozícionálni tudja azt a marketing eszközök palettáján.
Ha felkeltettem az érdeklődésed, akkor regisztrál a következező linken: Influencer Bázis regisztráció