Postuse-tól az Influencer Bázisig

Először 2016 szeptemberében hallottam az influencer marketing fogalmáról és már akkor rápörögtem. Ekkor lettem a Postuse marketingért felelős csapattagja. Nem volt egyszerű menet, de úgy gondolom, hogy megérte kompromisszumokat kötni a közös siker érdekében.

Folyamatosan ismerkedtünk az influencerek világával, építettük a brandet – Postuse TV, Blog, Postuse Live Fesztivál, Postuse webalkalmazás – és lettünk ismertek sokak számára. Folyamatosan növekedett a felhasználószámunk – mind influencer oldalról, mind cégesről. Úgy tűnt, hogy jó úton járunk és pár hónapon belül befuthatunk.

Sajnos nem így lett, mert több problémát nem tudtunk leküzdeni:

  1. Egy időben nem tudtuk biztosítani kereslet és kínált meglétét
    • Nem tudtunk fizetős ügyfeleket behozni, mert nem volt megfelelő méretű, stabil adatbázisunk
    • Azért nem volt, mert nem voltak kampányaink céges oldalról, ami miatt érdemes lett volna regisztrálni
    • Időszakos marketing kampányaink CSAK az egyik célcsoportot aktiválták
    • „Róka fogta csuka”
  2. Nem volt megfelelő ütemű fejlesztés
  3. Elfogyott a lelkesedés
  4. Sokkal több költséggel járt, mint hogy azt még beláthatatlan ideig érdemes lett volna finanszírozni

Nehéz szívvel, de meg kellett hozni a döntést: a Postuse ilyen formában nem működhet tovább. Az influencer marketinget segítő alkalmazás lehúzta a rolót, DE a történet itt nem szakadt meg.

Két vállalkozás született a Postuse helyén:

  1. Postuse Agency a Postuse alapítóinak ügynöksége, amelyet jó szívvel ajánlok, ha bármilyen online marketinggel kapcsolatos munkára megbízható, precíz és jó fej csapatot keresel
    1. Facebook oldaluk: https://www.facebook.com/postuseagency
    2. Weboldaluk: https://postuseagency.com
  2. Influencer Bázis a Postuse influencer marketing segítő szerepét átvevő közösségi oldal

Nem szerettem volna a közel 2 év alatt nehezen megszerzett tudás elkótyavetyélni, így WordPress alapon ‘összemókoltam’ 2018 márciusára egy közösségi oldalt, amely kisebb funkcionalitással, de azonos szellemben építette volna fel a közösséget. A kezdeti lelkesedés ellenére egyéb projektek és elfoglaltságok miatt sajnos nem indult el a portál. Szerencsére.

Igaz azóta is publikus a felület, de több sebből is vérzett:

  • Nem volt kereshető az influencerek profilja (a gyári beállítások nem feleltek meg az oldallal támasztott igényeknek)
  • Nem volt megfelelő minőségű az Influencer és a Céges profil (az új mezők a kereshetőség alapja)
  • Nem volt rendben az ÁSZF, Adatvédelmi tájékoztató = GDPR (folyamatosan alkalmazkodunk az előírásokhoz)
  • Nem működött a fizetés (az automatikus fizetésekre nincs is szükség, mert az oldal használata ingyenes, csak regisztrációhoz kötött)
  • Nem volt megfelelő értesítő rendszer az új kampányokról (valójában semmilyen értesítést nem küldtünk)
  • A jogosultsági rendszer hiányos volt (rengeteg fizetős csomag került kialakításra)
  • Nem volt koncepció (minden lógott a levegőben)
  • Nem voltak tervek, víziók (kialakult egy jövőkép, amely reális lépésekkel elérhető)

2018 novemberében jött a következő kör, amiben már több hibát, problémát sikerült megoldani vagy megkerülni:

  • Sikerült kialakítani a profilokat és a kereshetőséget (továbbra sem lehet véglegesnek nevezni, mert a visszajelzések révén újabb és újabb mezők kerülnek a profilhoz)
  • A jogosultságok pontosan annyit engedtek, amennyit szerettem volna (a jogosultsági szintek az ingyenességnek köszönhetően 3-ra csökkentek: nem regisztrál, ingyenes céges és influencer regisztráció)
  • GDPR kompatibilis lett az oldal (végre úgy néz ki, hogy helyére került)
  • Megoldódott az értesítési rendszer is, hála a ChatBotoknak és az automatizált posztolásnak (most már csak fel kell iratkoztatni az érdekelteket)

Továbbra is gondok voltak a következőkkel:

  • fizetés (az automatikus fizetésekre nincs is szükség, mert az oldal használata ingyenes, csak regisztrációhoz kötött)
  • tervek (már tisztább a kép, de majd menet közben kialakul)
  • motiváció (enélkül nem mozdul a projekt sehova, szerencsére sikerült megtalálni a padláson)
  • marketing kampány (ennek a tervei már hónapok óta porosodtak, de még egy gyámoltalan próbálkozás sem volt)

2019 januárja volt az újabb kör kezdete, ahol olyan állapotba került a projekt, hogy már a kilövés volt csak hátra, ami ennek a szövegnek a megírásáig nem történt meg (2019.03.20), pedig tényleg minden készen áll, hogy végre színre lépjen a projekt.

Legnagyobb problémákat is sikerült megoldani:

  • PayPal-os fizetés lehetséges (az automatikus fizetésekre nincs is szükség, mert az oldal használata ingyenes, csak regisztrációhoz kötött)
  • Profilok kereshetők és bővíthetők is (bármilyen mező hozzáadható és kereshetővé tehető)
  • Elkészültek a tervek 2019 utánra is (erős túlzás, de azért már vannak)
  • Részben van marketing stratégia is és el is indult (pár csoportban már kidobtam egy posztot)
  • Visszatért a motiváció (több, mint 2 év munkáját még most lehet kamatoztatni)

Ez az oldal is azért született meg, hogy átszakítsa a gátat és végre kilője a projektet, mint Elon Musk a rakétái.

Mi lehetett az oka a késlekedésnek? Miért húztam eddig az időt?

Sok magyarázatot, pontosabban kifogást találtam, DE a következő 3 esettől paráztam be teljesen:

  1. Ha nem jön be, akkor eláshatom magam
  2. Ha bejön és nem tudom megfelelően üzemeltetni és elbukok
  3. Ha bejön és minden flottul megy és híres leszek.

Minden embernek a saját félelmei a legnagyobb ellenségei, DE én most kilépek a fényre és elindítom az Influencer Bázist.

Miért most? Miért csak most?

Mert most határoztam el, hogy sikeres akarok lenni. Továbbá szeretnék segíteni a cégeknek és az influencereknek egymásra találni, úgy hogy abból én is profitálok.

DE, hogy ne csak a levegőbe beszéljek leírom a terveim:

  1. 2019 végére 10.000 regisztrál influencer és 1000 regisztrált cég
  2. 2019 IV. negyedévében az első hirdetők megjelenés (nem Google Adsense)
  3. 12.31-ig a következő statisztikák elérése:
    1. napi 1 kampány átlagban
    2. napi 3.000 egyedi látogató és 10.000 lapletöltés
    3. minimum 50.000 követő a közösségi oldalainkon
    4. minimum 5.000 hírlevél feliratkozó
    5. minimum heti 3 bejegyzés a blogon
    6. minimum heti  2 bejegyzés az FB és Instagram oldalon
  4. 2019-ben (legkésőbb 2020-ban) kialakítani egy csapatot, amely segíti a folyamatosa üzemeltetést és növekedést
  5. IV. negyedévében saját élő videók készítése heti rendszerességgel
  6. 2020 I. negyedévében elindul az oktatási portál
  7. 2020 II.. negyedévében elindul a webshop saját és a partnereink termékeivel/szolgáltatásaival
  8. 2020-ban saját konferencia szervezése
  9. 2020 III. negyedévétől rendszeres meetupok indítása

Azzal, hogy ezeket leírtam és publikálom (2019.06.18) is, azzal az a célom, hogy:

  1. Szem előtt legyen
  2. Számon kérhető legyen
  3. Transzparens legyen
  4. Megvalósítható legyen

Itt tart most az Influencer Bázis. Készen arra, hogy bekopogtasson hozzád, a szomszédodhoz, a rokonaidhoz és barátaidhoz, hogy felépüljön egy olyan közösség, amely a helyére tudja tenni az influencer marketing fogalmát és pozícionálni tudja azt a marketing eszközök palettáján.

Ha felkeltettem az érdeklődésed, akkor regisztrál a következező linken: Influencer Bázis regisztráció

Hamarosan indul a kampány is, ezért ne lepődj meg, ha a csapból is mi fogunk folyni.

Ha nem is regisztrálsz, akkor dobj egy lájkot vagy oszd meg ismerőseiddel.

ui: Hatalmas köszönet a Postuse csapatának, hogy veletek dolgozhattam és veletek fejlődhettem.