Menü
X
  • Belépés
  • Regisztráció
kép

Hogyan térül meg az influencer marketing?

Az online digitális business világban elvárjuk, hogy a marketing hatása azonnali és egyértelmű legyen. Fizetünk hirdetést / megbízunk egy ügynökséget / együtt dolgozunk influencerekkel és azt várjuk, hogy az érdeklődők egyből elkezdenek gyűlni a brand körül és áramlani az ajánlatokra. Ebben a cikkben körüljárjuk a social media csatornák konverzióit és influencer marketing megtérülését, azaz a ROI-t.

A ROI (Return On Investment) kiszámítása a következőképpen történik:

  • (bevétel – befektetés költségei) / befektetés költségei. Ezt százalékos formában szoktuk használni.
  • Pl. 200.000 Ft-ot költöttünk hirdetésre, és 300.000 Ft bevételünk származott ebből, akkor ez 50% ROI-t jelent.

Ha egy másik példát veszünk, pl. poker esetén, egy-egy kör elején vizsgáljuk a kockázatokat, hogy mennyi pénzt érdemes emelni és mennyi a várható ROI. A bent lévő összeg (pot) és a kártyáink erőssége alapján felmérjük, hogy mennyi emelés éri meg még.

ROI a social mediában

Meg kell határozni a marketingstratégia célját. Közösségi médiában a bevétel nem csak árbevétel lehet, hanem márka értéknövelés is. Ha marketingtevékenységünkre a fogyasztók reagálnak, azaz beszélnek róla, annak következménye lesz az elköteleződés és branderősödés. Ha nem is azonnal, de később ezeken fog múlni, hogy vásárolni fog.

Influencer marketing ROI

Míg más digitális marketing csatornák gyors eredményeket hoznak, addig az influencer marketingnek hosszabb távú hatásai vannak. Mindkettő időtávra szükség van, ahogyan pl. saját személyes életünkben is rövid és hosszabb távú célokra. Ezen a területen is kijelenthető, hogy a kampányok eredményeinek mérése alapján folyamatos finomhangolásra van szükség.

Tegyük fel a kérdést magunknak: “Mit várok el az influencer marketing kampányomtól?”

A lehetséges célok:

  • partnerkapcsolatok kialakítása, megerősítése
  • márkaimázs építés (brand awareness), minél több szempár tekintete találkozzon a reklámmal
  • árbevétel növelése
  • új célcsoport meghódítása
  • social media követők növelése
  • ügyfélápolás, megtartás

(Legtöbbször ezeknek a céloknak a kombinációi várjuk el)

Ha ezek SMART célokként vannak megfogalmazva, azaz konkrét mérőszámokkal és határidőkkel, akkor könnyedén ellenőrizhető a végeredmény.

Ma már könnyen mérhető több eszközzel az influencer marketing. Például affiliate linkek, Google Analitcs, KPI mutatókkal (Key Performance Indicator).

Promóciós kód/link (affiliate)

Az egyik legegyszerűbb mérési lehetőség az egyedi kód vagy link, amit minden influencerhez hozzárendelünk. Így könnyen kideríthető, melyik véleményvezértől érkezett a a legtöbb vásárló. Ez különösen impulzusvásárlásoknál és fogyasztási cikkeknél lehet különösen hasznos. Márka nagykövetek is gyakran alkalmaznak ilyen kuponkódokat, amivel jutalékot kapnak. Vloggereknél hasonlóan a videóleírásokban elhelyezhetőek ezek.

Vissza a főoldalra
  • Kövess minket!
    Hírlevél feliratkozás

    © Copyright 2018 Influencer Bázis. Minden jog fenntartva.

    Influencer Bázis