A véleményvezér marketing alapja maga az influencer, akinek a követőit szeretnénk elérni. Ha nem ismerünk véleményvezéreket, akkor keresnünk kell. Hogyan álljunk neki?
A legtöbben már a keresés előtt elbuknak, mivel nem ismernek véleményvezéreket, ezért azt sem tudják, hogy hol keressék őket. Valószínű ez a réteg a legszűkebb, mert ma már mindenki tudja használni a Google keresőjét. DE vannak sokkal egyszerűbb lehetőségek is, igaz nem kis erőfeszítéssel lehet csak megfelelő méretű adatbázist összegyűjteni.
Megfelelő oldalak ismerete
Az interneten szinte minden témakörben találhatók gyűjtőoldalak, anno a startlap.hu volt az, amit a magyar netezők használtak. Azóta megváltoztak az internetezési szokások és új platformokat preferálnak a felhasználók. Minden platform más és más lehetőségeket rejt magában. Szöveges tartalmak esetén blog, videó esetén Youtube, képek terén az Instagram hasít és ott van még a Facebook is, hogy csak a legnépszerűbbeket említsük. Ezeken az oldalakon kell szűrni, hogy megtaláljuk a számunkra megfelelő influencert.
Kutatás elvégzése
A kutatás előtt meg kell határozni, hogy milyen paramétereknek feleljen meg az influencer:
- témakör
- követők száma
- követők összetétele
- követők aktivitása
- platform
Természetesen a folyamatot segíthetik az ingyenes vagy fizetős gyűjtőoldalak.
Lista szűrése
Ha tudjuk, hogy nagyjából kit vagy kiket keresünk, akkor érdemes minél nagyobb listát építeni és a végeredményt szűrni. Lényegében a nagyszámok törvényét alkalmazzuk: minden potenciális jelölt a listára kerül és folyamatosan szűkítjük a kört, hogy végül megtaláljuk a tökéletes véleményvezéreket.
Tökéletes jelöltekkel felvenni a kapcsolatot
Innentől kezd érdekes lenni a történet. Hogyan vegyük fel a kapcsolatot? Támadjuk le egyből vagy szép fokozatosan kerüljünk a bizalmába. Ha kevés az időnk, akkor nincs értelme húzni az időt mehet a megkereső email. Nagy valószínűséggel falakba fogunk ütközni. Ahogy már egy korábbi cikkünkben is írtuk a véleményvezér marketing nem sprint, hanem MARATON. Tehát először be kell cserkészni a véleményvezért: szépen fokozatosan a bizalmában kell férkőzni – lájkok, kommentek, megosztások. Így már egy kapcsolatfelvételnél sokkal több esélyünk lesz partnerségre jutni.
Hogyan lehet a MARATONT sprtintre váltani?
Itt jön a képbe az Influencer Bázis véleményvezér marketinget segítő közösségi oldal, amelynek célja, hogy egy adatbázisba gyűjtsük a hirdetni kívánó cégeket és a hirdetéseket megjelenítő véleményvezéreket.
Kampányt lefuttatni
Ha már megtaláltuk a megfelelő partnereket, akkor már CSAK annyi a dolgunk, hogy megvalósítsuk a kampányt.
- Véleményvezér elkészíti a szponzorált posztot és megjeleníti
- A megbízó elfogadja azt.
- A kampány lefut és a véleményvezér eljuttatja a statisztikákat a megbízónak (platformtól függően, hiszen valahol követőkódos linket is el lehet helyezni, illetve kuponkóddal pontosan mérhetők az eladások)
- Ezzel egy időben cég eljuttatja az influencer díjazását (pénz, szolgáltatás, termék)
A folyamat újraindul
Ha lefutott a kampány, akkor pont ilyen egyszerűen lehet indítani a következőt és az azt következőt.
Véleményvezérkeresés egyszerűsített folyamata
- Regisztráció az Influencer Bázis véleményvezér marketinget segítő közösségi oldalra
- Kampány létrehozása vagy véleményvezér személyes felkérése
- Kampány futtatása és a posztok elfogadás
- Eredmények elemzése
- Új kampány tervezése és a folyamat újraindul
Ennyire egyszerű, te mikor regisztrálsz?