Hogyan keressük véleményvezért?

A véleményvezér marketing alapja maga az influencer, akinek a követőit szeretnénk elérni. Ha nem ismerünk véleményvezéreket, akkor keresnünk kell. Hogyan álljunk neki?

A legtöbben már a keresés előtt elbuknak, mivel nem ismernek véleményvezéreket, ezért azt sem tudják, hogy hol keressék őket. Valószínű ez a réteg a legszűkebb, mert ma már mindenki tudja használni a Google keresőjét. DE vannak sokkal egyszerűbb lehetőségek is, igaz nem kis erőfeszítéssel lehet csak megfelelő méretű adatbázist összegyűjteni.

Megfelelő oldalak ismerete

Az interneten szinte minden témakörben találhatók gyűjtőoldalak, anno a startlap.hu volt az, amit a magyar netezők használtak. Azóta megváltoztak az internetezési szokások és új platformokat preferálnak a felhasználók. Minden platform más és más lehetőségeket rejt magában. Szöveges tartalmak esetén blog, videó esetén Youtube, képek terén az Instagram hasít és ott van még a Facebook is, hogy csak a legnépszerűbbeket említsük. Ezeken az oldalakon kell szűrni, hogy megtaláljuk a számunkra megfelelő influencert.

Kutatás elvégzése

A kutatás előtt meg kell határozni, hogy milyen paramétereknek feleljen meg az influencer:

  • témakör
  • követők száma
  • követők összetétele
  • követők aktivitása
  • platform

Természetesen a folyamatot segíthetik az ingyenes vagy fizetős gyűjtőoldalak.

Lista szűrése

Ha tudjuk, hogy nagyjából kit vagy kiket keresünk, akkor érdemes minél nagyobb listát építeni és a végeredményt szűrni. Lényegében a nagyszámok törvényét alkalmazzuk: minden potenciális jelölt a listára kerül és folyamatosan szűkítjük a kört, hogy végül megtaláljuk a tökéletes véleményvezéreket.

Tökéletes jelöltekkel felvenni a kapcsolatot

Innentől kezd érdekes lenni a történet. Hogyan vegyük fel a kapcsolatot? Támadjuk le egyből vagy szép fokozatosan kerüljünk a bizalmába. Ha kevés az időnk, akkor nincs értelme húzni az időt mehet a megkereső email. Nagy valószínűséggel falakba fogunk ütközni. Ahogy már egy korábbi cikkünkben is írtuk a véleményvezér marketing nem sprint, hanem MARATON. Tehát először be kell cserkészni a véleményvezért: szépen fokozatosan a bizalmában kell férkőzni – lájkok, kommentek, megosztások. Így már egy kapcsolatfelvételnél sokkal több esélyünk lesz partnerségre jutni.

Hogyan lehet a MARATONT sprtintre váltani?

Itt jön a képbe az Influencer Bázis véleményvezér marketinget segítő közösségi oldal, amelynek célja, hogy egy adatbázisba gyűjtsük a hirdetni kívánó cégeket és a hirdetéseket megjelenítő véleményvezéreket.

Kampányt lefuttatni

Ha már megtaláltuk a megfelelő partnereket, akkor már CSAK annyi a dolgunk, hogy megvalósítsuk a kampányt.

  1. Véleményvezér elkészíti a szponzorált posztot és megjeleníti
  2. A megbízó elfogadja azt.
  3. A kampány lefut és a véleményvezér eljuttatja a statisztikákat a megbízónak (platformtól függően, hiszen valahol követőkódos linket is el lehet helyezni, illetve kuponkóddal pontosan mérhetők az eladások)
  4. Ezzel egy időben cég eljuttatja az influencer díjazását (pénz, szolgáltatás, termék)

A folyamat újraindul

Ha lefutott a kampány, akkor pont ilyen egyszerűen lehet indítani a következőt és az azt következőt.

Véleményvezérkeresés egyszerűsített folyamata

  1. Regisztráció az Influencer Bázis véleményvezér marketinget segítő közösségi oldalra
  2. Kampány létrehozása vagy véleményvezér személyes felkérése
  3. Kampány futtatása és a posztok elfogadás
  4. Eredmények elemzése
  5. Új kampány tervezése és a folyamat újraindul

Ennyire egyszerű, te mikor regisztrálsz?

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .