A követőszám továbbra sem minden

Ahogy az első Facebook felhasználási időszak után mindenki megtanulta, hogy a lájkok száma csak ideig-óráig számít egy cég életében, ha nem képesek azt konverzióra váltani, akkor semmit sem ér. A véleményvezér marketing egyik gyengepontja a rossz demográfiai eloszlású követőbázis.

Miért rossz egy cégnek, ha nem megfelelő a követők demográfiai eloszlása?

Először is azért, mert ha valakinek van egy 80.000-es követőtábora és abból csak 34.000 magyar, akkor az a hirdető számára máris 46.000-es buktát mutat a kijelző. Ez azt jelenti, hogy követők felével már nem is érdemes számolni. Ezt tetézi, hogy a fennmaradó csoportból mennyit tud elérni és akiket el lehet érni a célcsoportba tartoznak-e vagy sem.

Tehát leszögezhetjük, hogy a követőszám még nem minden, DE fontos összetevője a képletnek.

Milyen tényezőket érdemes figyelni, hogy a megfelelő véleményvezért tudd kiválasztani?

  1. Ki kell választani a potenciális véleményvezéreket, akikről azt gondoljuk, hogy megfelelnek a következő influencer marketing kampányunkhoz (a követőbázisnak és a célcsoportunknak legyen metszete, lehetőleg minél nagyobb )
  2. Fontos szempont, hogy tudunk-e azonosulni a véleményvezér értékítéletével (fontos, hogy a cég és a véleményvezér értékrendje között legyen kapcsolat, természetesen minél nagyobb az összhang, annál értékesebb lesz az együttműködés)
  3. Természetesen fontos tényező a követőszám is (minél több követője van, annál nagyobb eséllyel találjuk el a potenciális vásárlóinkat)
  4. Most már csak az a kérdés, hogy a követők a demográfiai szűrésnek is megfelelnek vagy sem? (80.000 követőből, csak 34.000 magyar, ami az összes követő 42,5%-a)
  5. Mennyire aktív a platform? Mennyi bejegyzés kerül ki és erre mennyi reakció érkezik? Meg tudja e mozgatni a célcsoportunkat? (fontos, hogy aktív legyen a közösség, mert csak ekkor érhetjük el őket az üzenetünkkel)

Ha ezen a checklist-en átfutsz, akkor biztos, hogy eredményesebben tudsz majd hirdetni véleményvezérek segítségével és az influencer marketing sem lesz szitokszó, mert volt egy-két bukott kampány.

Hogyan tud segíteni a kiválasztásban a Influencer Bázis?

Véleményvezéreket keresni nehéz és hosszútávú feladat. Ahogy már írtuk, hogy ez nem egy sprint, hanem MARATON. A véleményvezérek saját önálló kis világot alakítottak ki maguknak, ahol ők az uralkodók. Ahhoz, hogy bebocsátást  nyerjünk, először teljesíteni kell az alapvető illedelmességi köröket: bekövetés, lájkolás, kommentelés, kapcsolatfelvétel és felkérés a kampányra. Az első és az utolsó fázis között napok, hetek, de akár hónapok is eltelhetnek. Addig a Influencer Bázis influencer marketinget segítő közösségi oldala megspórolja ezt neked és egy kategorizált véleményvezér adatbázisból azonnal kiválaszthatod a számodra szimpatikus influencereket.

Miért töltenél hónapokat egy-egy véleményvezér becserkészésével?

Regisztrálj most a Influencer Bázis rendszerébe.

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .